Guest Teacher: Sandra .. Insegnante Ospite: Sandra

Sandra Sanchez Bikram Yoga Teacher

....

Sandra was born in Mexico City and lived in Canada since 2000. She is completing her studies in psychology, but her main passion is art, as it has been since she was little.

She completed Bikram Yoga Teacher Training in 2011 and has since taught in New York, Scotland, Vancouver, Mexico, Colombia and Italy. She has been a Yoga Sport competitor on the national level in Mexico and has trained to be a Yoga Sport judge with Rajashree Choudhury.

Sandra started her Bikram Yoga practice in Vancouver in 2009. She describes her first Bikram experience: “My first class at 6AM changed my life forever; from that day I began a journey that has brought me physical, mental and emotional health. There are many things that change in life and yoga has taught me to flow with love and thanks, and above all to have trust in the natural order of the universe. With much patience I found in my a great gift of accepting myself exactly as I am.”

..

Sandra è nata a Città Del Messico e vive in Canada dall’anno 2000. Sta completando gli studi in Psicologia ma la sua grande passione è l’arte, alla quale si dedica fin da quando era bambina.

Sandra si è diplomata come insegnante di Bikram Yoga dopo aver frequentato il Teacher Training nel 2011 e da allora ha insegnato a New York, in Scozia, a Vancouver, in Messico, in Colombia ed in Italia. Ha partecipato in qualità di atleta ai campionati nazionali di yoga sport in Messico ed ha anche completato la formazione per diventare giudice di campionato, sotto la guida di Rajashree Choudhury.

Sandra ha iniziato a praticare Bikram Yoga a Vancouver nel 2009. Così lei racconta la sua esperienza con il Bikram: “La prima classe alle 6 di mattina cambiò la mia vita per sempre; da quel giorno ho intrapreso un percorso che mi ha portato a migliorare la mia salute fisica, emozionale e mentale. Ci sono tante cose che cambiano nella vita e lo yoga mi ha insegnato a fluire con amore e grazia, e soprattutto ad avere fiducia nell’ordine naturale dell’universo. Con tanta pazienza ho trovato nella mia pratica il gran regalo di poter accettare me stessa esattamente come sono”.

....